joi, 12 februarie 2015

PRAJITURA CARTOF

Cine nu-si aduce aminte de prajitura asta din copilaria lui? Cand stratul de cacao era asa de gros ca ti se lipea nu numai de dinti, dar  si de mustati si de nas…mancai si respirai cacao J!!!

Era cea mai buna prajitura pentru mine, si o preferam intotdeauna, chiar daca mama imi spunea ca este facuta din resturi la cofetarie (adica taieturile din blaturi, crème si altele, nu cum credeam eu …din ce ramane in farfuriile clientilor J!).

Necesar: 700 g biscuiti, 200 g nuca, 160 g zahar, 250 g margarina, 100 g ciocolata neagra, 350 ml lapte, 1 esenta cafea, 1 esenta rom, 2 plicuri zahar vanilat, 6 lg pudra de roscove, 3 lg nuca de cocos.

Am pus intr-o craticioara margarina pe foc mic, am topit-o, am adaugat ciocolata rupta bucati, zaharul, zaharul vanilat, laptele si am lasat acolo pana s-a omogenizat bine, mestecand mereu. Am oprit focul si am adaugat esentele.

Am faramitat biscuitii, pusi intr-o punga,  cu ciocanul de snitele. La fel si pe nuca. Am pus intr-un castron mare, biscuitii si nuca, si 4 lg de pudra de roscove (inlocuitor de cacao). Am pus deasupra, putin cate putin din compozitia cu lapte, framantand si omogenizand. In functie de cat de uscati sunt biscuitii, s-ar putea sa va mai ramana sau sa va mai trebuiasca lichid.  Va orientati voi!


Am portionat, si am dat forma rotunda si de sul, le-am lasat sa se raceasca, apoi  le-am tavalit pe unele prin pudra de roscove si pe altele prin nuca de cocos. Le-am asezat pe hartiute rotunde de briose si le-am pus intr-o casoleta mare, la rece.

Observatii: Din cantitatile de mai sus mi-au iesit cam 20 buc ( am facut 6 sul si restul rotunde).








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu