duminică, 3 martie 2013

SUPA CREMA DE DOVLEAC

Va ganditi la dovleac doar ca umplutura pentru foile de placinta??? Reconsiderati-va pozitia si, daca va place gustul dovleacului,  incercati supa asta minunata.
Necesar: 5 cartofi, 1 morcov, 2 cepe, 2-3 felii de dovleac (800 g), 4 catei usturoi, 5 felii de paine, sare si piper, 4 lg iaurt (sau smantana), 100 ml lapte.
Am curatat toate legumele si dovleacul si le-am taiat cuburi si le-am pus cu apa cat sa le acopere in oala cu presiune.
Intre timp, am taiat feliile de paine cuburi mai mari si le-am pus intr-o tava, in cuptorul incins, pe hartie de copt. Le-am lasat 10 min, timp in care am curatat si pisat usturoiul. Cand painica s-a prajit, devenind crutoane, am scos-o, am presarat peste  ea un praf de sare si usturoiul pisat, am strans hartia de copt si am bagat-o cu totul intr-o punga de plastic, inchizand-o. Am scuturat punga bine, sa se amestece aromele. Le-am lasat asa pana a fost momentul sa le pun in supa.
Cand legumele au fiert le-am pus in blender cu o parte din zeama lor si cu laptele. Compozitia rezultata trebuie sa nu fie  nici foarte subtire, altfel nu mai este supa crema (ci ciorba J) si nici prea groasa (deci piure de legume).
Am turnat-o in supiera, unde am potrivit gustul de sare si piper.
Am servit-o in castroane de pamant, iar  deasupra am pus  iaurt batut bine (din care am facut un model dragut J) si  crutoane cu usturoi!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu