joi, 26 iunie 2014

CATAIF CU MERE

Am facut un cataif pentru o colega si-mi mai ramasesera cateva fire de una alta. Asa ca, impreuna cu ceva mere calite ramase de la cosuletele cu mere, am “montat” o reteta noua, care a iesit absolutamente delicioasa.
Cum voi nu o sa aveti ramasite….va dau cantitati…daca vreti s-o faceti!
Cum cataiful  este o prajitura usor de facut si mai ales de mancat, cantitatile pe care le folosesc eu sunt in general consistente, dar voi reduceti-le la cat va trebuie.
Necesar: 600-800 g fidea scurta, 1 l frisca lichida Meggle, 1 lamaie mare, ½ pachet unt , 1 esenta rom, ½ esenta migdale, 3 plicuri de zahar vanilat, 2 l apa, 750 g zahar, 4 mere, 4 lg zahar, 100 g stafide, 150 ml vin alb si dulce, 100 g nuca, 100 g migdale crude, 100 g arahide prajite fara sare, 1 lg scortisoara.
Am curatat merele de seminte si coaja si le-am pus intr-un castron, iar peste ele am presarat 4 lg de zahar. Cand si-au lasat sucul, le-am pus la calit impreuna cu stafidele. Cand au inceput sa se inmoaie, am adaugat vinul si am lasat sa scada bine. Am oprit focul si am adaugat scortisoara.
Am uns tava bine cu unt si am presarat fideaua. Deasupra am mai pus cateva cubulete de unt. Am dat la cuptor, intorcand mereu fideaua, pana s-a rumenit. Aveti grija ca se arde repede, nu plecati de langa cuptor.
In timpul asta, am pus intr-o craticioara pe foc, apa si zaharul. Cand zaharul s-a topit si apa a clocotit, am oprit focul, si am lasat sa se racoreasca un pic. Am adaugat esentele, coaja de lamaie rasa si zeama de lamaie. Voi s-o faceti dupa gustul vostru!
Am adaugat cu polonicul apa cu zahar peste fidea si am mai dat la cuptor 10 min,  intorcand cu paleta din cand in cand fideaua. Nu puneti toata apa din prima, adaugati pe traseu. Fideaua nu trebuie sa fie nici moale, dar nici foarte crocanta, sa nu poata fi mancata.
Am lasat la racorit si fideaua si am batut frisca cu cele 3 plicuri de zahar vanilat.
Am taiat cu cutitul nucile, migdalele si alunele.
Eu montez cataiful in casolete mari de plastic cu capac. Asa se pastreaza si se transporta cel mai bine.
Am pus un rand de fidea, unul de frisca, unul de mere racite,  cateva nuci, migdale si alune, inca un strat de fidea, altul de frisca si deasupra restul de nuci, migdale si alune.
Trebuie sa stea la frigider macar o ora.
Observatii: daca v-a ramas lichid, nu-l aruncati, puteti sa faceti cu el compot sau limonada...sau alta prajitura....va urma...







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu