miercuri, 6 februarie 2013

VIN DE STAFIDE BRUNE

Incantata de rezultatul experientei “vinului de stafide” m-am hotarat sa merg pe acelasi tipar si sa incerc si alte vinuri, sa vedem ce si daca ies. Asa ca am cumparat fructe deshidratate si 10 kg de zahar J, si m-am apucat de treaba, facand patru feluri de vin in acelasi timp.
Pentru ca primul  vin din stafide a iesit super bun, de un alb –galbui, m-am gandit sa fac si unul mai inchis la culoare, dar o cantitate mai mica,  si am folosit stafide brune mari.
 Necesar: 300 g stafide, 1,250 kg zahar, ½ pachetel de drojdie (cam 12 g), 5 l apa.
Am pus stafidele la hidratat in apa calduta pentru 1 ora. Am caramelizat  o parte din zahar (cam 400 g) si l-am stins cu 1 l apa, in care am dizolvat si restul de zahar. Am bagat stafidele la blender, sa nu ma mai chinui sa spal toate componentele masinii de tocat. Le-am pus in siropul fierbinte si am dizolvat si drojdia, pe care am adaugat-o in siropul racorit. Am mutat in borcan, si am completat cu restul de apa. O sa stea in casa, la caldura pentru 15 zile, dupa care va spun ce a iesit.

Concluzii: un vin foarte bun, cu gust de struguri! Merita facut!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu