miercuri, 14 noiembrie 2012

OREZ CU PRUNE AFUMATE

Desi nu sunt un fan al acestui fel de mancare dulce, acesta, impreuna cu mancarica de gutui, ducandu-ma cu gandul mai mult spre desert, l-am facut pentru fetele mele. Prunele uscate si afumate, mie imi plac foarte tare, asa cum sunt.
Este un fel de mancare foarte cautat in post.
Necesar: 500 g prune uscate, 300 g orez, 2 l apa, 130 g zahar, un praf de sare.
Am spalat prunele in cateva ape, pana apa scursa a fost clara. Apoi le-am pus la fiert cu toata apa si le-am oprit dupa ce au dat de cateva ori in clocot. Intr-o tigaie mai adanca,  am pus un pic de ulei la incins, in care am perpelit putin  orezul (si el spalat in cateva ape), apoi am pus cate putin din apa in care au fiert prunele. Pastrati apa. Chiar daca nu ne trebuie toata apa, nu-I bai, mai bine sa avem mai multa. Cand orezul a fost pe trei sferturi gata, am oprit focul. Am scos prunele si le-am lasat sa se raceasca. Am pus zaharul intr-o craticioara mica si l-am  caramelizat, fara sa-l ard, apoi l-am stins cu o cana din apa de la prune, lasandu-l sa se topeasca (tot pe foc). Am scos samburii prunelor, presandu-le intre degete. Am pus orezul, prunele fierte si zaharul stins intr-o craticioara, pe foc mic, mestecand din cand in cand. Daca mai trebuie lichid, mai puneti. Chiar daca este un pic mai moale, lasati asa. Puneti capacul si orezul va trage surplusul de lichid.










3 comentarii: