miercuri, 15 august 2012

BLAT DE PIZZA

Blatul de pizza eu il fac simplu, in doi timpi si trei miscari.
Necesar: 500 g faina, 1 plic drojdie uscata de 7 g, un praf de sare (maxim ½ lgta), 1 cana cu apa calduta (cam 250 ml).
Am amestecat faina cu sarea si drojdia uscata. Ar fi bine sa le amestecati pe rand si drojdia sa nu intre in contact direct cu sarea, atfel o sa o impiedice sa creasca. Am adaugat apa calda cate putin, cata a cerut faina.  Am omogenizat bine si am lasat in castron la crescut, la caldurica, vara la geam la soare, iarna pe calorifer, acoperit bineinteles cu un prosop curat. In jumatate de ora ar trebui sa fi crescut si sa fie gata de intins.
Rezulta un blat care nu e nici subtire, nici uscat, tocmai bun.

Observatii: Blatul poate fi pastrat si in congelator. Eu am incercat si nu  s-a stricat la dezghetare, era ca si cum il facusem atunci.  In functie de cum il vreti la pizza, il lasati in cuptor, mai mult sau mai putin. Un blat lasat mai mult de 25 min la cuptor, iese un pic crocant.
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu