duminică, 24 iunie 2012

PLACINTA DE IAURT CU NUCA SI CURMALE

Necesar: 8 oua, 1 kg iaurt, 1 esenta vanilie, 350 g zahar, 20 curmale deshidratate, 150 g nuca, 1 pachet foi placinta, 1 lg coaja de lamaie, 3 plicuri zahar vanilat, 100 g unt/margarina.
Am scos pachetul de foi de placinta si l-am pus la dezghetat. Am batut oualele bine cu zaharul si zaharul vanilat. Am adaugat iaurtul si esenta de vanilie si am omogenizat bine. Am topit margarina si am impartit foile in trei parti. Sunt cam 16 foi intr-un pachet, asa ca vom pune 6-5-5. Am uns fiecare foaie cu margarina topita si dupa ce le-am asezat pe primele 6, am turnat cam 40% din compozitie, am presarat deasupra coaja de lamaie, apoi am trecut la urmatorul set de 5 foi. La fel le-am uns pe fiecare, am turnat 30% din compozitie si deasupra am presarat curmalele, taiate cubulete. Ultimele foi, unse si ele, au fost acoperite de ultima parte de compozitie si de nuca rupta in bucati potrivite. Am dat la cuptor pentru 45-50 min, pana s-a rumenit frumos pe deasupra.
Am taiat rece.
Observatii: Daca vi se umfla la cuptor, facand niste “cocoase” inestetice, nu va alarmati, nici nu va apucati sa intepati placinta,  sa o rupeti. Cand se va raci, se va linisti si se va  uniformiza.














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu