luni, 18 iunie 2012

CREMA DE ZAHAR ARS

Nu mai facusem o crema de zahar ars de cel putin 100 de ani, asa ca a trebuit sa remediez urgent problema! Si o sa incerc cat de curand si un tort cu crema de zahar ars!
Este un desert, pe cat de simplu de facut si din putine ingrediente, pe atat de gustos si pretentios, chiar elegant.
Necesar: 200 g zahar + 6 lg, 1 l lapte, 8 oua, 1 esenta de rom, 2 plicuri zahar vanilat.
Am pus laptele la fiert (era de vacuta, proaspat) si l-am lasat sa se racoreasca. Am pus cele 6 lg de zahar intr-o cratita pe foc. Cand s-a topit pana la fluidizare, am intors cratita incet, sa imbrac peretii ei in caramel. Am lasat sa se raceasca. Am separat oualele si am frecat galbenusurile cu zaharul si esenta de rom. Albusurile le-am batut bine cu zaharul vanilat. Peste galbenusuri,  am turnat laptele cate un pic, pana l-am terminat, apoi am incorporat usor si albusurile tari. Am turnat compozitia in cratita tapetata cu zaharul ars si am pus-o la cuptor, intr-o tava mai mare si mai inalta, cu apa in ea. Dureaza mai mult decat daca o  puneti fara sa o mai bagati in tava cu apa, dar iese mai bine si nu mai ai grija ca se arde. A stat la cuptor, cred ca vreo 50 min. Trebuie sa stea,  pana vedeti ca se incheaga si se misca in cratita ca o budinca.  Am lasat-o sa se raceasca, apoi am pus-o la frigider cateva ore.
Am servit-o rece, cu sosul de caramel pe deasupra.
Observatii: Daca faceti cu lapte pasteurizat din comert nu mai este necesara fierberea lui. Daca auziti zgomote suspecte din cratita in care ati topit zaharul, nu va speriati, este doar caramelul care se crapa la racire.
Atentie cand o puneti in farfurie, este fragila si se rupe repede!












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu