miercuri, 13 iunie 2012

COZONAC CU ROSCOVE SI STAFIDE

Cum am primit anul asta, de ziua mea, o masina de facut paine, am zis sa incerc si un cozonac sa vedem ce iese. Asa ca de Inaltarea Domnului am incropit repede un cozonac , care impreuna cu celelalte doua clasice, mi-au innebunit simturile olfactive, mie si tuturor celor din vagonul de metrou in care eram, in drum spre serviciu.
Necesar: 2 oua, 250 ml lapte, 120 ml ulei, 4 lg pudra de roscove, 3 lg de stafide, 2 oua de ciocolata (confiscate de la copii mei, dar atentie! A se folosi fara surpriza dinauntruJ!), 1 plic de drojdie uscata de 7 g, 5 lg zahar , un praf de sare, ½ esenta de migdale, 370 g faina.
Am pus toate ingredientele in masina, incepand cu lichidele, urmand cu prafurile, apoi cu solidele, iar ultima deasupra am pus drojdia, apoi am lasat-o sa-si vada de treaba, in timp ce imi vedeam si eu de a mea. Adevarat ca eu am facut trei cozonaci pana a facut ea unul, dar asta e!
A iesit o nebunie, una dintre colege a zis ca-i aduce aminte de o prajitura pe care i-o facea mama ei cand era mica. Cert este ca ai mei copii, care nu se impaca deloc cu gustul de migdale, l-au ocolit spre bucuria celorlati,  care l-au dat gata langa o cana cu lapte proaspat.

Observatii: Din cantitatile astea, mi-a iesit un cozonac de 800g, dar mai inalt. Seamana cu o painica neagra, dar poza nu poate mirosi a migdale, sa va convinga ca e super bun.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu