luni, 11 iunie 2012

CIOCOLATA DE CASA CU ROSCOVE


Ati auzit pana acum de roscove? Daca nu, va spun eu ca sunt fructe. Sunt niste pastai maro-roscate, dulci, care necesita un an intreg pentru coacere. Roscovele contin o intreaga serie de vitamine, glucide, pectine, calciu, fosfor, si au proprietati antidiareice, antioxidante etc.
Pudra de roscove este un foarte bun inlocuitor pentru cacao, din toate punctele de vedere: incepand de la faptul ca nu contine cofeina (deci nu veti mai avea copii numiti Duracell J)  si pana la prêt, fiind de 2 ori si jumatate mai ieftina decat cacaua, iar gustul este foarte bun.
Se gaseste la plafar, este in jur de 4 lei punguta de 250 g, dar daca va faceti planuri sa o folositi mai des, o gasiti aici un prêt foarte convenabil: http://www.driedfruits.ro/index.php?route=product/product&path=50&product_id=141.

Necesar: 500 g lapte praf, 300 g zahar, 200 g unt, 120 g pudra roscove, 150 ml apa, 50 g nuca cocos, 1 fiola vanilie, cateva jumatati de nuca.

Am amestecat laptele praf cu pudra de roscove. Am pus pe foc apa cu zaharul si le-am lasat sa dea in clocot. Am stins focul si am adaugat untul cubulete sa se topeasca mai repede si esenta de vanilie. Am pus siropul astfel format, peste laptele praf si am amestecat bine. Intr-o tava, am pus o hartie de copt,  pe care am uns-o cu unt. Deasupra am turnat ciocolata, am nivelat-o bine si presarat-o din loc in loc cu jumatati de nuca. Pentru ca mie imi place ciocolata cu cocos, am presarat jumatate de tava cu nuca de cocos rasa, iar cealalta jumatate am impodobit-o cu stelute decorative. Am lasat-o sa se racoreasca, apoi am bagat-o la frigider cateva ore.

Din pacate, in urma prapadului invaziei foarte terestre de copii si nepoti (nu ca s-ar fi abtinut si cei mari!), pozele cu ciocolata portionata, impodobita si zambitoare nu au mai luat fiinta, asa ca o sa vedeti doar partea de dinainte!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu