luni, 11 iunie 2012

BUDINCA DE TAPIOCA

Am vazut de curand un film “Nou venita in oras”, in care se vorbea intens despre tapioca. Mai auzisem eu termenul asta, dar imi iesise din cap. Acum m-am apucat sa caut pe net sa verific ce este cu ea. Am cumparat de la plafar, perle de tapioca, costa 10 lei o punguta de 500 g. In prima faza pare scumpa, dar daca stai sa te gandesti ca din 125 g scoti lejer 6 portii, parca iti mai revii un pic.   

Tapioca este partea fibroasa a radacinii de cassava, o planta uriasa care ajunge si pana la 3 m inaltime. Este intens folosita in tari ca Indonesia, China, India, Pakistan, Bangladesh, Myanmar, Philippines, Malaysia, Taiwan.

Necesar: 125 g perle de tapioca, 750 ml lapte dulce, 2 oua, 1/3 lgta sare, 2 pliculete de zahar vanilat, 2 lg de dulceata de gogonele, cateva visine.

Am pus tapioca peste lapte impreuna cu sarea si am pus pe foc. Cand a inceput sa dea in clocot si sa se ingroase, am adaugat zaharul si zaharul vanilat. Apoi, cu gandul la ornare si pozele aferente (de ce sa nu recunosc J) am uitat sa pun oualele. Voi face asta cu siguranta data viitoare!!!

Am pus in castronele mici, cate o lingurita de sirop oprit de la dulceata de visine, apoi am pus budinca si deasupra am pus, pe trei,   visine si sirop de visine, iar pe celelalte trei, dulceata de gogonele.

Observatii: Este foarte buna, dar cred ca cu oualele uitate, era si mai buna!!! Pot fi folosite orice fructe si sunt sigura ca se potriveste si cu nuca, alune sau fistic!



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu