sâmbătă, 7 aprilie 2012

CIORBA DE PESTE – ROSIOARA

Necesar: 4 rosioare mai mari, 2 cepe mari, 3 morcovi, 1 pastarnac, 1 bucatica telina, 1 conserva rosii in bulion, 1 cana orez, 2 l zeama de varza, 1 legatura verdeata (leustean sau patrunjel), 4 l apa.

Am curatat pestele de milioanele de solzi, operatiune pe care am reusit-o, timp in care am transformat toate placile de faianta in table de darts, i-am taiat aripioarele, inotatoarele si capul. Stiu ca trebuie si capul la ciorba, dar credeti-ma,  nu vreau sa dau ochii cu el, la mine in farfurie. L-am taiat bucati potrivite. 
Am pus ceapa tocata marunt la calit in putin ulei incins, apoi am adaugat restul de legume taiate cuburi maruntele. Am lasat sa naduseasca bine, adaugand cate un pic de apa, din cand in cand. Am adaugat si rosiile tocate marunt, si sucul lor, si am lasat sa dea un clocot. Apoi am mutat compozitia in oala de ciorba, am pus 4 l de apa, si am lasat sa fiarba. Cand a dat in clocot,  am adaugat orezul spalat in cateva ape, si zeama de varza clocotita (fiarta separat si adunata spuma formata la suprafata ei).  Dupa ce a dat iar in clocot, am adaugat bucatile de peste, si am mai lasat 15 min. Am oprit si am adaugat verdeata.

Observatii: Ciorba asta iese mai buna, daca are mai multe feluri de peste. Cel putin asa se spune, eu pana acum nu am incercat.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu