joi, 12 ianuarie 2012

FRIPTURA OLTENEASCA DE OREZ


Am zilele astea un oltean in casa, care ma tot innebuneste cu ce mancare buna se face pe la ei!!! A poftit mai deunazi friptura de orez! M-am gandit: ce-o mai fi si asta! Cum  nu a stiut sa-mi dea prea multe detalii tehnice (numa’ ca e cu orez si cotoaie, da’ la cuptor!), am incropit si eu ceva cum m-am priceput si, surpriza, cica asa trebuia sa fie!
Acum eu nu stiu daca asa e sau nu, dar nu as vrea sa ma condamne restul de 99% de olteni: nu sunt eu de vina!!!

Necesar: 3 cepe, 10 aripioare de pui (sau mai multe), 3 morcovi, 400 g orez.

Am pus aripioarele la fiert si am avut grija sa adun toata spuma, ca sa pot folosi apa in care au fiert, mai tarziu. Am calit ceapa si morcovul ras pe razatoarea mica. Am adaugat orezul, spalat in trei ape, si am pus un pic de zeama de la aripioare. Am lasat sa se caleasca si orezul , adaugand mereu cate putina zeama, apoi l-am mutat intr-o tava, impreuna cu aripioarele si l-am bagat la cuptor. Din cand in cand mestecam in el si adaugam cate putina zeama. A stat la cuptor cam 20 min. Am pus deasupra patrunjel tocat.

Observatii: Aveti grija sa nu uitati de el! Se lipeste imediat!

PS: Si in caz ca va intrebati ce sunt alea cotoaie, va dumiresc eu: ciocanele de pui!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu