duminică, 25 decembrie 2011

RATA UMPLUTA LA CUPTOR


De Craciunul asta am vrut sa fac ceva nou, asa ca atunci cand am gasit rata asta, nu am pregetat sa o cumpar. Recunosc ca am fost un pic cam reticenta la citirea retetelor de pe net, dar combinatia fructe si carne este chiar reusita, (mai ales ananas cu carne)!

Necesar: o rata de 2 kg, 4 portocale mici, 4 mere, 20 prune uscate, 3 lg de ananas cuburi (din conserva), 1 cana de orez fiert, 2 cepe, 1 pahar vin rosu, 1 lgta sare, ½ lgta piper, 1 lgta boia dulce, 1 lg busuioc uscat maruntit, 1 lg tarhon, 1 lg maghiran, 1 lg oregano. 

Am spalat bine rata, care era déjà “epilata”, am scos surplusul de grasime si am frecat-o cu un amestec din sare, piper si ierburile uscate si maruntite, si pe dinauntru si pe dinafara, apoi am bagat-o inapoi la frigider pentru o ora.  Incercati sa scoateti grasimea dar sa lasati pielea, ca sa o puteti coase mai usor si nu prea strans,  sa nu plesneasca.
Am pus orezul la fiert si prunele intr-un castronel cu apa rece. Am curatat doua  mere si le-am taiat cubulete mici. Am scurs prunele si le-am taiat patratele, dupa ce le-am scos samburii. Am amestecat fructele cu orezul fiert pe jumatate. Am umplut rata bine, mai exact am indesat-o cat s-a putut (cred ca nu a fost asa satula in viata ei J!). Am cusut-o cu ata normala, pentru ca nu am avut din cea alimentara, pe care am pus-o in mai multe fire.  Am pus rata, umpluta si cusuta, intr-un vas de yena. Am taiat alte doua mere curatate de coaja,  felii, pe care le-am pus in jurul ratei, si doua portocale curatate de coaja si samburi, taiate felii,  peste rata, si am dat-o la cuptorul incins. Daca aveti cuptor cu temporizator,  puneti-l la 60 min si faceti-va restul de treaba. Mie mi-a fost frica sa nu se arda, si m-am uitat mai des la ea, dar m-am linistit cand am vazut cat lichid au lasat merele si portocalele. Dupa ce a trecut ora, am scos-o din cuptor, am intors-o cu burta in sus, (sa fie uniform bronzata, nu?) peste care am pus cele doua cepe taiate feliute si portocalele ramase curatate si taiate cuburi. Am bagat-o inapoi in cuptor, unde am mai lasat-o cam 45 minute.
Am servit-o fara nici o garnitura, este destul de consistenta si fara ajutor, doar cu castraveti murati.


Observatii: Ar fi fost bine sa o dezosez pe dinauntru, as fi putut sa o tai felii la servire, dar la viteza in care am facut-o mi-a fost frica  sa nu o stric.
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu