duminică, 11 decembrie 2011

PRAJITURA DE POST CU GEM SI FOI DIN CARTOFI


Necesar aluat: 500 g faina, 3 cartofi mari, un pachet margarina, 250 g zahar, 1 praf de copt, 2 lg cacao.
Crema: 2 feluri de gem (prune si portocale), 200 g nuci macinate.
Glazura: 3 lg apa, 2 lg cacao, 6 lg zahar, 2 lg ulei.

Am taiat cartofii cubulete mici sa fiarba mai repede. Dupa ce au fiert, i-am pasat si i-am amestecat cu margarina, zaharul, faina si praful de copt. Am framantat bine pana mi-a iesit un aluat elastic, pe care l-am impartit in trei parti. Doua le-am lasat albe, in cea de-a treia am adaugat cacaua si amestecat-o bine. Am intins, in tava tapetata cu hartie de copt, prima foaie alba, am uns-o bine cu dulceata de prune si am presarat deasupra nuca pisata. A doua foaie intinsa, a fost cea neagra, pe care am uns-o cu dulceata de portocale (facuta de mine) si nuca pisata. A treia foaie, tot alba, nu a scapat nici ea, trezindu-se intinsa cu spatele in dulceata, inghiontita de nuca! Am pus la cuptor pentru 35 min. Cand am oprit focul la cuptor m-am apucat sa fac glazura. Am pus intr-o craticioara mica, pe foc, zaharul, cacaua si apa, unde am lasat cam 5 minute amestecand mereu.  Apoi  am adaugat si uleiul si am lasat pana la primul clocot. Am turnat-o imediat peste prajitura si am dat-o la rece.  Avantajul iernii este ca iti raceste imediat prajiturile si mancarea, pe care nu le-ai putea pune in frigider, asa calde.

Observatii: Atentie la ce tava folositi,  ca foile mai cresc la copt, asa ca incercati sa  intindeti cat mai bine foaia, adica mai subtire, altfel riscati sa creasca,  sa fie prea groase si sa nu se mai simta dulceata.

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu